فروش یو پی اس ، یو پی اس چینی ، باتری یو پی اس چینی
همه چیز در رابطه با یو پی اس
دو شنبه 10 آبان 1395 ساعت 11:52 | بازدید : 415 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

همه چیز در رابطه با یو پی اس

فواید استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه

توسط شرکت A1 Computers And Service در سال ۲۰۱۲ الکتریسیته به خط زندگی خانه‌ها و جهان مشترک تبدیل شده‌است. بدون الکتریسیته رایانه‌های ما از کار باز خواهند ایستاد. قسمت اعظم جهان برای کار و تفریح به شدت به رایانه‌هایشان وابسته هستند. یک منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) می‌تواند در مواقع برق رفتگی نجات دهنده باشد؛ بدین صورت که به شما اجازه می‌دهد که کارتان را برای مدت کوتاهی ادامه دهید و به صورت ایمن هر سند و فایل بازی را ببندید و همچنین زمان لازم برای خاموش کردن رایانه را به شما می‌دهد. یک یو پی اس رایانه و لوازم الکترونیکی شما را از مشکلات مختلفی که مرتبط با تغذیه است، حفظ می‌کند.

 

یو پی اس چیست؟

یو پی اس مخفف منبع تغذیه بدون وقفه است. یک یو پی اس دستگاه محافظ تغذیه است که تغذیه ورودی را به پارامترهای قابل قبول تنظیم میکند و همچنین مقدار محدودی برق را زمانی که هیچ منبع تغذیه‌ی شبکه‌ای وجود ندارد تامین می‌کند. یو پی اس چندین کاربرد دارد و برای محافظت تقریبا تمام دستگاه‌های الکترونیکی طراحی شده است. برای فهم اهمیت این دستگاه، شناخت بهتر تغذیه ممکن است راهگشا باشد. اگر در گذشته شاهد چشمک زدن چراغ‌ها در خانه و اداره، هنگ کردن و را‌اندازی مجدد رایانه بوده‌اید پس شما احتمالا از مشکل منبع تغذیه رنج می‌برید. چیزی که اغلب افراد از آن آگاه نیستند این است که برق ارائه شده برای خانه یا اداره در بعضی مواقع نامنظم بوده و لزوما ۱۲۰ ولت نمی‌باشد. منبع ولتاژ ایده‌آل ۱۲۰ ولت است. گرچه حتی در مناطق مسکونی می‌تواند اغلب بالای ۱۶۰ ولت یا زیر ۱۰۰ ولت باشد. اگر شما نزدیک مناطق صنعتی زندگی یا کار می‌کنید وضعیت در این مناطق می‌تواند بدتر هم باشد به این علت که استفاده از ماشین‌آلات باعث افت برق می‌شود. یک یو پی اس پایه‌ی در حال انتظار می‌تواند حس کند که ولتاژ به اندازه کافی خوب نیست یا در محدوده تلرانس نیست و به صورت اوتوماتیک به حالت استفاده از منبع باتری برود تا برق به حالت نرمال بازگردد. واحدهای دیگر می‌تواند ولتاژ را برای تجهیزات متصل به آن تنظیم کند تا آن را در یک سطح ایمن نگه دارد.یو پی اس های مدل های-اند می‌تواند یک خروجی پایدار ۱۱۰ ولت صرف نظر از برق ورودی در همه اوقات ارائه دهند. مشکلات رایج دیگر سرج و اسپایک می‌باشند. در این مواقع ولتاژ ورودی به طور ناگهانی دارای جهش است. یک یو پی اس می‌تواند اکثر مشکلات تغذیه‌ای را برطرف کند.

چرا از یک یو پی اس استفاده کنیم؟

مشکلات تغذیه‌ای همه روزه می‌توانند رخ دهند و رخ می‌دهند

برخورد رعد و برق با خطوط انتقال برق ممکن است باعث آسیب جدی به وسایل برقی شود، حتی مصرف کنندگان خانگی و تجاری که ده‌ها و صد‌ها مایل آنطرفتر واقع شده‌اند. اگرچهبسیاری از اسپایک‌ها و سرج‌ها و نویز که هرروز در منازل و دفاتر رخ می‌دهند می‌تواند اثر تخریبی یکسانی با رعد و برق روی سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه شما داشته باشد.

 

مروری بر اغتشاشات برقی

اسپایک:

اسپایک افزایش شدید ولتاژ که معمولا چند میلی ثانیه طول می‌کشد.

سبب: تصادفات خودرو که باعث افت خطوط برق می‌شود و یا رعد و برق در هنگام وقوع طوفان الکتریکی.

نتیجه: خرابی داده‌ها حین چرخه خواندن/نوشتن هارد دیسک همچنین خرابی قطعات به علت ولتاژ بالا یا خارج از محدوده.

خاموشی:

از دست رفتن تمام برق شبکه

سبب: اوور‌لود شبکه برق، رعد و برق، تصادفات خودرو و خاکبرداری

نتیجه: از دست رفتن کارهای جاری ذخیره نشده و امکان از دست رفتن تمام محتویات هارد دیسک به علت شکستگی هد و یا اختلال در جدول تخصیص فایل.

نوسان شدید (سرج) :

یک افزایش کوتاه مدت در ولتاژ تغذیه

سبب: خاموش شدن بارهای بزرگ الکتریکی مثل دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری، یخچال‌ها و موتورهای صنعتی  نتیجه: آسیب و نارسایی زودرس اجزای ظریف الکترونیکی به علت پخش گرمای بیش از حد.

نیمه خاموشی:

یک کاهش بلند مدت در ولتاژ تغذیه که تا چند ساعت طول می‌کشد.

سبب: روشن شدن بارهای بزرگ الکتریکی مثل دستگاه‌های تهویه مطبوع تجاری، یخچال‌ها و موتورهای صنعتی. علل رایج دیگر تقاضای بیش از حد برای برق شهری مثل استفاده بیشتر از دستگاه‌های تهویه خانگی در ماه‌های گرم تابستان.

نتیجه: امکان شکستگی هد و یا اختلال در جدول تخصیص فایل به خاطر چندین دفعه نوسان منبع تغذیه دستگاه بین حالت روشن و خاموش در ثانیه؛ همچنین آسیب و نارسایی زودرس اجزای ظریف الکترونیکی به علت پخش گرمای بیش از حد.

افت :

کاهش کوتاه‌مدت در ولتاژ تغذیه

سبب: مثل نیمه خاموشی.

نتیجه: مثل نیمه خاموشی.

نویز:

تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل رادیویی (RFI) که بیشتر به عنوان نویز شناخته می‌شود به منبع تغذیه القا می‌شود.

سبب: تشعشع تجهیزات پرانرژی مثل موتور جوش، فرستنده رادیویی، چراغ‌های فلوئورسنت و تجهیزات سویچینگ الکتریکی. این ابزارها یک سیگنال انحرافی را بر روی موج سینوسی مزید می‌کنند.

نتیجه: قفل شدن صفحه کلید و خرابی داده به سبب ذخیره ایمپالس‌های مطابقت داده نشده رادیکال به عنوان داده مشروع.

 

یو پی اس چگونه کار می‌کند؟

یک یو پی اس به طرق زیادی به کار می‌رود. برای این توضیح ما یک رایانه را به عنوان کاربردیو پی اس در نظر می‌گیریم. یک یو پی اس به این شکل کار می‌کند که برق تجهیزاتی که شما به آن وصل کرده‌اید را تنظیم می‌کند (در مواقعی که سرج یا نیمه خاموشی رخ می‌دهد). در هنگام نارسایی تغذیه یو پی اس به شما هشدار می‌دهد که برقی وجود ندارد و بسته به اندازه یو پی اس؛ رایانه شما را خاموش می‌کند، اجازه می‌دهد رایانه به کار ادامه دهد، به شما هشدار می دهد که برقی وجود ندارد که به شما اجازه می‌دهد که رایانه را خودتان خاموش کنید. این بدین معنی است که هرچه که شما روی آن کار می‌کنید می‌تواند ذخیره شده و بعدا رایانه‌تان را خاموش کنید و همچنین بدین معنی است که در صورت بروز هرگونه سرج رایانه شما از آسیب حفظ می‌شود.

پس امید می‌رود که ما اطلاعات کافی برای تاکید بر اهمیت استفاده از یک یو پی اس برای رایانه و تجهیزات الکترونیکی شما داده‌ایم. با استفاده از یک یو پی اس شما می‌توانید تجهیزاتتان را از مشکلات تغذیه‌ای حفظ کنید و خسارات و نیاز به تعویض و هزینه تعمیر را بسیار کاهش دهید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های گرفتن بک لینک
یک شنبه 9 آبان 1395 ساعت 13:12 | بازدید : 421 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

روش های گرفتن بک لینک

روش های گرفتن بک لینک

یکی از روش هایی که در سئو برای افزایش بازدید وب سایت از موتورهای جستجو گوگل به کار برده می شود بک لینک سازی (Link Building) است که بک لینک سازی به قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که بک لینک سازی طبق اصول صحیحی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به رتبه وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.

روش های گرفتن بک لینک

بررسی نکات قبل از شروع بک لینک سازی

قبل از شروع بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی در این خصوص نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت تناوبی در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت آپلود گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.

مکان های بک لینک سازی وب سایت

یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات و مطالب خود را در آنها با ذکر منبع انتشار دهید.همچنین می توانید با لینک امضاء انجمن در وب سایت خود در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما قید نمایید.عضویت در سایت های ساخت وبلاگ رایگان نیز می تواند موثر یاشد بدین گونه که مقالات خود را ذکر منبع در آنها نیز آپلود نمایید.

زمان انجام بک لینک سازی

این کار می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. سعی نمایید به طور متوسط میانگین بک لینک های وب سایت شما در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری تولید می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولا بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می گردد و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.

تعداد بک لینک

هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد بهتر است .با کیفیت بودن لینک ها بر روی رتبه و سئو وب سایت تاثیر مثبتی خواهند داشت. برعکس این مطلب هم صادق است زیرا لینک ها هم می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی نمایند. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های نادرست بک لینک سازی وب سایت شما جزو مجازات های موتورهای جستجو نظیر گوگل قرار گیرد و سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج می گردد.

کیفیت بک لینک ها

برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:

  • سعی نمایید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید
  • بر روی کلمه تاثیرگذار خاصی تمرکز ننمایید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید
  • از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جدا پرهیز نمایید
  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما صدمه بزند
  • لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است
  • لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یو پی اس یو پی اس آنلاین
یک شنبه 9 آبان 1395 ساعت 13:12 | بازدید : 418 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

یو پی اس EXIM-POWER PV series 10-120KVA

یو پی اس EXIM-POWER PV Series 10-80KVA

یو پی اس EXIM-POWER CKS 1-5KVA

یو پی اس EXIM-POWER ETL 1-5KVA

یو پی اس (۱-۳) (EXIM-POWER PCP10L 6-20KVA (1-1

یو پی اس EXIM-POWER RM RT 1-3KVA


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یو پی اس - UPSonline
جمعه 7 آبان 1395 ساعت 15:15 | بازدید : 456 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

یو پی اس EXIMPOWR Ex800PT Series 600-800VA UPS

یو پی اس EXIMPOWER Torrent Series 30-100 kVA UPS

یو پی اس EXIMPOWER Livid Series 1-10 kVA UPS

یو پی اس EximPower Ex1030KPT Series 10-20kVA UPS

یو پی اس EXIMPOER Ex1030PT Series 1-3kVA UPS

یو پی اس EXIM POWER Trix Series 10-20 kVA UPS

یو پی اس EXIM POWER Cript Series 4-24 kVA UPS

یو پی اس رک مونت POWER KR-RM Series 1-3KVA

یو پی اس رک مونت POWER KR-RM Series 6-10KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER AJ300 Series 100-300KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER AJ300 Series 10-80KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER DS-300 Series 10-200KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER FR-33 Series 10-30KVA

یو پی اس سه فاز به تک فاز POWER AJ200 10-30KVA

یو پی اس سه فاز به تک فاز POWER FR31 10-30KVA

یو پی اس ۳ فاز به تک فاز POWER KR31 10-30KVA

یو پی اس تک فاز POWER KI-11 Series 1-6KVA

یو پی اس تک فاز POWER KR-11 Series 1-6KVA

یو پی اس تک فاز POWER FR-11 Series 10-60KVA

یو پی اس APC Smart-UPS RT Tower/Rack 6kVA

یو پی اس APC Smart-UPS RT Tower/Rack Mountable

یو پی اس MGE Galaxy 5000

یو پی اس MGE Galaxy 3500

یو پی اس MGE Galaxy 7000

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هفت ترفند SEO برای کسب‌وکارهای کوچک
سه شنبه 4 آبان 1395 ساعت 23:14 | بازدید : 414 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

هفت ترفند SEO برای کسب‌وکارهای کوچک

هفت ترفند سئو برای کسب‌وکارهای کوچک

سئوکار:گسترش یک کسب‌وکار آنلاین آن‌قدرها هم ساده نیست. مخصوصاً وقتی‌که بیشتر کارآفرینان به اینترنت روی آورده‌اند.

این بدین معنی است که هرکدام از ما با لشکری از رقبا مواجه هستیم بدون اینکه بدانیم چه هدف داریم.

خوشبختانه راه ‌حل‌هایی برای سبقت گرفتن از رقبا و دستیابی به فروش بیشتر وجود دارد. چه راه‌حلی؟ یادگیری بهترین ترفندها برای سئو

چگونه رتبه‌ی بالایی در جستجو بدست آوریم ؟

گوگل ابزاری بسیار قدرتمند برای تجارت و کسب و کارهای‌های کوچک است. اگر بتوانید در جستجوی یک کلمه‌ی کلیدی مرتبط با تجارتتان به صفحه‌ی اول برسید، روند ثابتی درفروش و بازدیدکننده‌هایتان به دست خواهید آورد.

در حال حاضر برای بالا بردن رتبه‌ی گوگل کارهای فراوانی می‌توان انجام داد. ولی ترفندهای سئو که در زیر اشاره می‌کنم مطمئناً برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار عالی است.

ترفند سئو

ترفند ۱٫ فراموش نکنید پیوسته دنبال کلمات کلیدی بگردید.

مهم‌ترین چیز در موتورهای جستجو، کلمات کلیدی، کلمات کلیدی و بازهم کلمات کلیدی است. به همین دلیل همیشه تحقیق مداوم در مورد کلمات کلیدی ضروری است.

ابزار زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار دارد. آسان‌ترین راه‌ها استفاده از Google AdWords و Long Tail Pro برای جستجوی کلمات کلیدی هستند. برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی موردنیاز فقط لازم دارید تا کلماتی با ویژگی زیر را پیدا کنید.

۱٫ به تجارت شما مربوط باشد

۲٫ حجم زیادی از جستجو را در برگیرد.

۳٫ کم رقیب باشد

ترفند ۲٫ با On-Page SEO شروع کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی چه منفعتی دارد وقتی از آن استفاده نکنید؟! به وب‌سایتتان بروید و کارهای زیر را انجام دهید.

۱٫ کلمات تاثیرگذار را به پیوندهایتان اضافه کنید.

۲٫ مطمئن شوید همه‌ی لینک‌هایتان کار می‌کنند.

۳٫ از اصالت و کیفیت پست‌هایتان مطمئن شوید.

۴٫ محتواها را به‌صورت منظم پست کنید.

۵٫ از نکات و تنظیمات ON-PAGE SEO سایت‌تان مطمئن شوید و اگر اشکالی در آن می‌بینید با یک متخصص سئو تماس بگیرید.

ترفند ۳٫ در مورد بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی بیاموزید.

شبکه ‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای تجارت و کسب‌وکارهای کوچک است. اگر می‌خواهید بیشترین بازخورد را از آن داشته باشید، باید ترفندهای social media seo زیر را به یاد داشته باشید.

۱٫ صفحه‌ی درباره‌ی ما را با اطلاعات مفید و کلمات کلیدی پرکنید.

۲٫ محتواهای مرتبط را به صورتی منظم پست کنید به‌طوری‌که حتماً کلمات کلیدی در آن استفاده شود.

۳٫ عکس و ویدیو پست کنید.

۴٫ به صفحات خودتان و دیگران لینک بدهید.

ترفند ۴٫ یک کمپین بک لینک ایجاد کنید.

ساخت لینک وب‌سایت شما در سرتاسر اینترنت، نه‌تنها به شما رتبه‌ی بالایی در جستجو گوگل می‌دهد بلکه به شما کمک می‌کند دسترسی بیشتری به مخاطبانتان داشته باشید. در اینجا چند نمونه از بهترین روش‌های بک لینک آورده شده که می‌توانید امتحان کنید.

۱٫ نوشتن محتوای عالی نه‌تنها مطالب عمومی بلکه محتواهایی با سرفصل‌های قابل‌توجه که مشکلات مخاطبانتان را حل کند.

۲٫ مقالات خود را در دایرکتوری‌ها ثبت کنید و به سایت خود لینک دهید.

۳٫ پست‌های خود را طبق اهداف خود در وب‌سایت‌های مشهور بگذارید. این کار یک استراتژی عالی برای نشان دادن کسب‌وکار شماست.

۴٫ در وبلاگ‌ها و انجمن‌های بحث و گفتگو کامنت بنویسید و لینک خود را زیر آن قرار دهید.

ترفند ۵٫ تبلیغات PPC(pay per click) انجام دهید.

تبلیغات ppc عموماً هزینه دارد. هرچند اگر هوشمندانه استفاده شود، می‌تواند بازدیدکنندگانتان را زیاد و کسب‌وکار کوچکتان را متحول کند. چندین نمونه PCC وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مثل google adwords.

به خاطر بسپارید که:

۱٫ کلمات کلیدی مرتبط با کارتان را در تبلیغات استفاده کنید.

۲٫ بر روی بهترین فواید محصول یا خدماتتان تمرکز کنید.

۳٫ CALL TO ACTION را فراموش نکنید!

ترفند ۶٫ آمارها را بررسی کنید و کمپین‌هایتان را تصحیح کنید!

جلو بردن یک کسب‌وکار، مانند شرکت کردن در یک ماراتون پایان‌ناپذیر است که در آن همواره باید مراقب رقبا باشید و از اینکه در مسیر درست هستید اطمینان حاصل کنید. به‌طور خلاصه:

۱٫ مرتب بر روی کلمات کلیدی تحقیق کنید

۲٫ عادت کنید به پست گذاشتن، ساخت بک لینک و استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی.

ترفند ۷٫ از شرکت‌های سئو کمک بگیرید.

باید قبول کنیم که ” یکدست صدا ندارد “. اگر روش‌های مختلفی را امتحان کردید و بازهم نتیجه نگرفتید، زمان آن است که ازیک متخصص سئو کمک بگیرید. باید کسی را پیدا کنید که:

۱٫ در سئو خبره باشد و تجربه‌ی زیادی در این کار دارد.

۲٫ در اندازه‌ی بودجه‌ی شما باشد

۳٫ راهبردهای خوب، تضمین و خدمات خوبی به مشتریان ارائه نماید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کار یو پی اس چیست؟
سه شنبه 4 آبان 1395 ساعت 23:13 | بازدید : 442 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

کار یو پی اس چیست؟

 

کار یو پی اس چیست؟

یک یو پی اس شامل باتری است که هنگام قطعی برق  دستگاه، شروع به کار می کند. زمانی که برق اصلی قطع می شود یو پی اس اخطار می دهد و شما فرصت خواهید داشت تا اطلاعات مورد نیاز در کامپیوتر که برایتان مهم است را ذخیره کنید. هر یو پی اس جریان متناوب ورودی را از طریق یک یکسوکننده به جریان مستقیم تبدیل کرده و با یک معکوس کننده آن را دوباره به جریان متناوب تبدیل می کند. و به آرامی می­توانید از آن برنامه خارج شوید قبل از اینکه منبع نیروی ثانویه (باتری) اجرا شود. هنگامی که جریان های قوی رخ می دهد ممکن است اطلاعات موجود در RAM پاک شود اما یو پی اس از این خرابی ها جلوگیری می کند. و از وارد شدن صدمه به کامپیوتر جلوگیری می­کند.

کار یو پی اس چیست؟

یو پی اس در مرکز داده

هر یو پی اس جریان متناوب ورودی را از طریق یک یکسوکننده به جریان مستقیم تبدیل کرده و با یک معکوس کننده آن را دوباره به جریان متناوب تبدیل می کند.از باتری ها یا ژنراتورها برای کاربرد در زمان نبود برق استفاده می شود. یک مدار بای پاس با جابجایی بار سیستم روی برق ورودی یا توان ژنراتور، مسیر توان را حول یکسوکننده و اینورتر تعیین می کند.

در حالی که سیستم های یو پی اس معمولا به نام دو مبدل دوطرفه، خط تعاملی و طرح های آماده به کار،استفاده می­شوند، سازندگان به صورت متفاوت آنها را به اجرا در می آورند: هرسیستم در سه حالت قرار می گیرد.  کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک ،(IEC) اصطلاحات فنی بیشتر در مورد یو پی اس را در  استاندارد ۶۲۰۴۰ IEC برای سیستم های برق بدون وقفه شامل چهار بخش ذیل به تصویب رسانده است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درباره یو پی اس(ups)
سه شنبه 4 آبان 1395 ساعت 14:5 | بازدید : 438 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

درباره یو پی اس(ups)

 

درباره یو پی اس ها

یک یو پی اس با شارژ ۱۰۰ درصد خیلی معنای خاصی ندارد، به جز این که باتری ها تا حداکثر ظرفیتشان شارژ شده اند. بسیاری از واحدهای یو پی اس مستلزم تست شدن تحت بار هستند تا مشخص شود که آیا باتری ها در طول زمان افت کرده اند یا خیر.

درباره یو پی اس(ups)

طول عمر باتری های یو پی اس معمولاً بین ۳ تا ۶ است، که به شرایط و طرز نگهداری بستگی دارد. در آن زمان، تکنسین‌ها باید باتری ها را جایگزین کنند تا از عملکرد صحیح واحد اطمینان حاصل کنند. تحت نظر قرار دان علائم مشکلات می‌تواند تضمین کننده‌ی سرویس دهی دائمی به تجهیزات و تاسیسات، و در بسیاری از موارد، تضمین کننده‌ی سالم تر بودن خط پایینی باشد.

خوشبختانه، بسیاری از یو پی اس های جدیدتر، سیستم های نظارتی پیشرفته ای دارند که وضعیت سیستم برای آیتم هایی همچون ولتاژ سیستم، زمان پشتیبانی باتری، و برنامه زمانی تست باتری یو پی اس را فراهم می کنند. اطلاعات دیگری که سیستم بر آنها نظارت می کند عبارت اند از این که آیا یو پی اس دارد به وسیله‌ی باتری ها، شبکه برق یا کنارگذر تعمیر و نگهداری کار می کند.

بسیاری از سیستم ها می توانند در صورت بروز مشکل به تکنسین ها هشدار بدهند. این اطلاعات مخصوصاً در زمانی که تکنسین ها در محل حضور ندارند یا تجهیزات را از راه دور نظارت می کنند، می توانند مفید باشند. برخی از یو پی اس ها می توانند در صورت دریافت هشدار پایین بودن باتری، کامپیوترهای درون یک شبکه را به صورت کنترل شده، خاموش کنند.

تکنسین ها همچنین باید با استفاده از چک-لیستی از آیتم هایی که باید پوشش داده شوند، تجهیزات فیزیکی را به صورت سه ماهه، شش ماهه یا سالانه بیازمایند. این جدول زمانی باید شامل موارد زیر باشد:

  • انجام بازرسی های چشمی برای فرسودگی و فساد باتری و اجزای عایق کاری.
  • تمیزکاری و مکش کردن محفظه
  • نظارت بر دما و رطوبت محفظه
  • انجام اسکن های حرارتی، که می تواند نقاط دما-بالایی که اولین نشانه‌ی خرابی قطعات هستند، نشان دهد.
  • تست کردن بقیه اجزای سیستم الکتریکی، مثل سوئیچ های انتقال، قطع کننده های مدار، و کنارگذرهای تعمیر و نگهداری.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۰ نکته کلیدی برای نصب یو پی اس
دو شنبه 3 آبان 1395 ساعت 11:46 | بازدید : 416 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

۱۰ نکته کلیدی برای نصب یو پی اس

 

۱۰ نکته که باید برای نصب کردن یو پی اس باید بدانید :

 سیستم های تامین برق بی وقفه (یو پی اس ها ) از آسیب های ناشی از قطعی یا نوسانات برق جلوگیری می نماید . اما راه های بسیاری برای محافظت موثر موجود می باشد تا اینکه صرفا یو پی اس را وصل نماییم . این نشانگر ها کمک می نمایند تا یو پی اس  از سیستم شما محافظت نماید .

گردباد ها ، طوفان ها و زمین لرزه ها تنها عوامل مخرب رایانه های شخصی ، سرور ها و سایر رایانه ها نمی باشند . قطع ناگهانی برق باعث می شود تا سیستم ها نتوانند برنامه های باز را ببندند ، کارهای پیش رو را تکمیل نمایند ، فعالیت های حافظه ای را تمام نمایند و به شکل مناسب خاموش شوند . گم شدن داده و برنامه ها و دیتا بیس ناقص نیز اتفاق می افتد .

ولتاژ گذرای کوتاه مدت قوی نیز ممکن است مشکل ایجاد نماید . قطعات حساس کامپیوتر به آسانی توسط یک تغییر ولتاژ ناگهانی یا رعد و برق یا نوسانات منبع تغذیه خراب شوند .

سیستم های تامین برق بی وقفه (یو پی اس  ها ) کمک می نماید تا از آسیب ناشی از هر دو مورد قطع منبع تغذیه و نوسانات معمول الکترونیکی جلوگیری نماید . به هر حال ، تنها وصل نمودن یو پی اس  و متصل نمودن تجهیزات رایانه تضمین نمی دهد که سیستم ها کاملا محافظت شده اند . این ۱۰ نکته را در خاطر داشته باشید تا حفاظت ارائه شده توسط یو پی اس  ها حداکثر گردد .

#۱ : محافظت از مسیر داده بسیار پر اهمیت می باشد

رایانه های متصل به دستگاه های یو پی اس  هنوز در برابر تمام خطرات احتمالی ضربات رعد و برق در امان نیستند . مطمئنا یو پی اس  ممکن است از رایانه ی شخصی یا سرور تحت تاثیر تغییر ولتاژ یا جریان برق که به سیستم توسط خروجی منبع تغذیه محافظت نماید ، اما رعد و برق به آسانی عبور داده ها توسط مودم کابلی یا ارتباطات DSL وارد می شود ،  و هرچه در مسیرش باشد را برشته می نماید ( شامل مادربرد و سخت افزار های متصل ) .

مطمئن شوید که شبکه تان را به خوبی پیکر بندی می نمایید . مدار جریان محافظت از داده را بین مسیر داده ارائه دهنده ی سرویس ارتباطی و سیستم رایانه ی خود نصب نمایید .معمولا ، مدار جریان به ورودی فیزیکی روی UPS وصل می شود ، که همچنین خروجی RJ-11 یا RJ-45 را برای ادامه ی ارتباط مدار جریان به شبکه محلی شما را نشان می دهد .

اگر یک تغییر ولتاژ الکترونیکی ناگهانی رخ دهد ، مدار جریان محافظ یو پی اس  از تخریب دیگر قسمت های تجهیزات جلوگیری می نماید . این مدار ممکن است دیگر کارایی قبل را نداشته باشد ، اما جایگزینی یک دستگاه یو پی اس بسیار ارزان تر از جایگزینی سرور های چندگانه ، رایانه های شخصی و تعویض کننده های شبکه می باشد .

#۲ : نرم افزار بازیابی باید نصب شده باشد

اغلب وسوسه انگیز است تا یو پی اس را وصل کنیم ، کامپیوتر یا سرور را وصل کنید و شروع به کار نمایید . متاسفانه ، یو پی اس ها شامل نرم  افزار اختصاصی می باشند که باید نصب شود تا در صورت قطعی در منبع تغذیه اصلی ، منبع تغذیه ی اتصالی به سیستم به خوبی کار کند .

همیشه نرم افزار همراه یو پی اس را نصب نمایید . بعلاوه ، مطمئن شوید که کابل ( معمولا USB یا RS-232 ) را نیز وصل کرده باشید تا ضمانت نماید که رایانه ی شخصی یا سرور متصل شده باشند .

#۳ : نرم افزار بازیابی باید پیکر بندی شده باشد

علاوه بر نصب نرم افزار همراه یو پی اس ، شما بهترین نتیجه را زمانی می گیرید که با توجه به نیازهایتان ، نرم افزار را پیکربندی نمایید . همچنین می توانید حالت پیش فرض کارخانه را استفاده نمایید، تنضیمات خارج از جعبه زمان کافی برای خاموش کردن کنترل کننده ی دامنه که باید به تطبیق دیتا بیس بپردازد ، قسمت های فعال ، سرور ایمیل و سایر ازتباطات تخصیص نمی دهد . مطمئن باشید که سیستم مقدار کافی زمان برای بستن تمام ارتباطات و اتصالات را دارا باشد . تنظیمات پیکربندی بسته به تولید کننده و مدل دستگاه متفاوت می باشند . در Figure A نرم افزار منبع تغذیه دستگاه APC SOHO تنظیمات خاموش کردن را فعال می نماید .

تنظیمات پیش فرض را به منظور تعیین اینکه لازم است تنظیمات را تغییر دهیم بررسی نمایید .اغلب ۲ گزینه در دسترس می باشد . شما می توانید تعیین نمایید که سیستم به چه مدت توسط باتری ها کار کند قبل از اینکه دنباله ی خاموش کردن شروع گردد  یا شما می توانید مشخص نمایید که یو پی اس شروع به خاموش کردن سیستم های متصل نماید زمانی که باتری ها تنها برای چند دقیقه می توانند کار کنند .

نصب یو پی اس

وفتی این تنظیمات را پیکربندی می نمایید ، توجه داشته باشید که در هر دو حالت ، فعال کننده روی خاموش کردن اولیه وابسته به ظرفیت باتری تمرکز می نماید ( این که باتری چه مدت کارکرده است و یا چه مدت می تواند کار کند ) . صرف نظر از گزینه ی انتخابی شما ، زمان لازم برای خاموش کردن اصولی را به دستگاه بدهید . برخی سرور ها شاید ۶ ، ۸ یا حتی ۱۰ دقیقه نیاز داشته باشند تا به صورت صحیح خاموش شوند ؛ مثلا اگر عملیات خاموش کردن زمانی اتفاق بیفتد که باتری تنها ۵  دقیقه ظرفیت دارد ، از بین رفتن اطلاعات ممکن است رخ دهد .

#۴: خرابی باتری ها

باتری ها خراب می شوند ، این بخشی از زندگی می باشد . به دلیل تکمیل چرخه ، خطا تولید کننده یا برخی علت های دیگر ، هیچ تضمینی نیست که باتری همانطور که انتظار می رود کار کنند . بنابراین ، حتی یو پی اس با کیفیت نیز نیاز ما را برای پشتیبان گیری از داده ها را به طور کامل برطرف نمی کنند .

خوشبختانه ، باتری های یو پی اس معمولا نشانه های اخطار می دهند که برخی چیز ها نا درست است . مدل آنلاین ممکن است به طور کامل نیروی مورد نظر را تامین کند ، مدل های آفلاین ممکن است به خوبی امتحان نشوند ، و هنوز بقیه چراغ اخطار بدهند . تست باتری به صورت منظم ( Figure B ) کمک می کند تا مطمئن شویم تا باتری ظرفیت لازم را دارا می باشد تا زمانی که برق اصلی قطع شد ، سیستم را روشن نگاه دارد .

یو پی اس

به طور منظم باتری را برای ایجاد اطمینان از اینکه مقدار کافی ظرفیت دارد تا برق سیستم را در صورت قطعی جریان اصلی به طور کامل تامین نماید یا نه . با اتوماتیک شدن سیستم ها ، یک برنامه ی روتین سریع و چرخه ی عمیق آزمایشات . نتایج آزمایش ها را به طور منظم بررسی نمایید و هر گونه نا هنجاری را که نشان گر شکست می باشد را در نظر داشته باشید . همیشه باتری های آسیب دیده را قبل از خرابی تعویض نمایید ، چون از بین رفتن داده ها ممکن است اتفاق بیفتد اگر باتری های معیوب در سیستم باقی بمانند .

#۵ : با گذر زمان رده ی شارژ کردن تغییر می کند

فکر کنید که شبکه ی شما چگونه با گذر زمان رشد کرده است . سرور های جدید ، ایستگاه های کاری ، و دستگاه های جانبی نیاز های بیشتری به دستگاه های یو پی اس تحمیل می کنند ، اما در بیشتر موارد ، یو پی اس با شبکه ی اصلی تعبیه می شود – زمانی که نیاز به انرژی کمتر می باشد .

با توسعه ی یاد شده ، مطمئن شوید که ولتاژ و آمپراژ که یو پی اس باید ارائه نماید را دوباره محاسبه نمایید . هر بار که سرور یا تجهیزات ایستگاه کاری بیش از ظرفیت یو پی اس باشد ، یا یو پی اس اضافی تعبیه نمایید یا یک مدل جدید تر خریداری نمایید .

#۶ : یو پی اس نباید برای به راه انداختن چاپگر لیزری به کار رود

چاپ کردن ممکن است کار مهمی باشد ، مانند عملیات چاپ در دپارتمان های صدور صورتحساب یا اعتباری ، اما روی یو پی اس برای راه انداختن چاپگر لیزری حساب نکنید . حتی اگر یو پی اس برای مقید کردن منبع تغذیه الکتریکی چاپگر لیزری به کار رود ، زمانی که به خروجی باتری پشتیبان یو پی اس وصل باشد ، چاپگر لیزری به سرعت بیش از اندازه از UPS انرژی می کشد و باعث می شود از مقادیر استاندارد ظرفیتش تخطی کند . سریع ترین راه برای ایجاد اخطار و هشدار ( و آسیب بالقوه به قسمت های الکترونیک UPS ) این است که چاپگر لیزری را با یو پی اس روشن نماییم .

چرا ؟ فیوزر چاپگر لیزری ( که تونر چاپگر را ذوب نموده و به کاغذ اعمال می نماید ) مقدار زیادی انرژی را لحظه ای استفاده می کند . اکثر مدل های UPS مقدار انرژی لازم برای نیاز یک چاپگر لیزری را نمی توانند سریعا تولید نمایند .

#۷ : اتصال شبکه قسمت اصلی در برنامه ریزی نیاز های برق اضطراری می باشد

هنگام تامین انرژی سرور ها یا حتی ایستگاه کاری که سرور به عنوان سرور کار گروهی می باشد ، ممکن است لازم باشد تا تکرار داده ها ، ارتباطات ، یا سایر فعالیت ها که نیازمند اتصال شبکه می باشند تا در قطعی برق به خوبی خاموش شوند ، کامل شود . بنابراین ، هر گونه تجهیزات شبکه ما بین عملکرد سیستم یا اشتراک داده ، باید از دستگاه های یو پی اس انرژی بگیرد . اگر شبکه تعویض شد ، روتر ها ، دیوار آتشین ها و هرگونه مودم یا روتر ارتباطی مورد نیاز ، دیگر از دستگاه UPS هنگام قطعی برق ،انرژی نمی گیرند  ، تکرار داده ها و اتصال کننده های ارتباطی از کار می افتند  ( از بین رفتن داده ممکن است اتفاق بیفتد ) .

#۸ : پشتیبان گیری ها باید پایان یابند

این تنظیمات اغلب فراموش می شوند : مطمئن باشید تا به پشتیبان گیر های ویندوز (و هر گونه روش پشتیبان گیری ) یاد بگیرید تا اگر حالت باتری فعال شد عملیات های پشتیبان گیر رها شوند . همچنین ، زمانی که از برنامه های پشتیبان گیر خود ویندوز استفاده می کنید ، مشخص کنید که برنامه شروع به کار نکند اگر حالت باتری فعال باشد . قسمت های مربوط به باتری را در تنظیمات مدیریت انرژی پشتیبان گیر ویندوز ( Figure C ) انتخاب نمایید تا پشتیبان گیری های نیمه تمام ، جایگزین فایل های پشتیبان گیری شده ی سالم کنونی نشوند .

یو پی اس

این تنظیمات ، پیکربندی پیش فرض ویندوز نمی باشند . تا زمانی که سایت ، قطعی مکرر برق که برای چندین لحظه تجربه نکرده باشد ، تغییرات لازم را برای جلوگیری از جایگزینی پشتیبان گیری های نا تمام یا معیوب با پشتیبان گیری های کامل و صحیح قبلی انجام دهید .

#۹ : دوره ی خدمت دهی بسیار کوتاه می باشد

دوره ی خدمت دهی باتری معمولی یو پی اس تنها چند سال می باشد . دستکاه های یو پی اس اغلی روی سطح های اطاقک مانند و پشت میز ها قرار می گیرند . فراموش کردن اینکه آنها در آنجا می باشند آسان است . سالها به سرعت سپری می شوند .

همانطور که در قسمت ۴ نیز اشاره نمودیم ، باتری ها نهایتا خراب خواهند شد . بعد از چندین سال ، باتری ها ممکن است که کار بکنند اما ظرفیت تولیدی همیشگی را نخواهند داشت . برای مثال ، یک باتری ۲ ساله ممکن است تنها ۱۲ دقیقه نیرو بدهد در حالی که همان باترینو ۱۸ دقیقه نیرو می دهد . مطمئن باشید که سن باتری را در نظر داشته باشید و همچنین از نیازهای اضظراری خود خبر داشته باشید .

دستگاه های یو پی اس بسیاری باتری های تعویض پذیر متصل دارند . چنین مدل هایی امکان تعویض باتری یو پی اس را بدون خاموش شدن تجهیزات فراهم می سازد . چنین باتری هایی در نیرو دادن به سرور ها و سایر دستگاه های مهم و بحرانی بسیار کاربردی می باشند .

طوفان تندری ، تغییر ولتاژ یا افت الکتریکی و سایر شرایط ( شامل گرما ) همچنین می توانند عمر خدمت دهی یو پی اس را کاهش دهند . مطمئن شوید که یو پی اس شانس مقابله با درازای عمر توسط جدا کردن سیستم هایی که استفاده نمی شوند هنگام طوفان ها ، بررسی منظم قدرت باتری ، منحصر کردن ظرفیت ها با مقادیر منظقی ، مصون نگه داشتن قطعات از پارازیت ها ( بدان وسیله فضای تنفس و خنک شدن را فراهم می سازیم ) .اگر گزینه ی جدا کردن سیستم هایی که استفاده نمی شوند هنگام طوفان ها را انتخاب نماییم ، مطمئن باشید که استفاده نمی شوند . به عبارت دیگر ، بررسی نمایید که آن قسمت از چرخه ی داده ارتباطی محافظت نمی کند ، چون رعد و برق می تواند حرکت نموده و دیگر دستگاه های متصل را خراب کند .

# ۱۰ : یو پی اس ها قایق نجات اند نه پل

زمانی که دستگاه یو پی اس تعبیه می نمایید ، هرگز آنها را به عنوان پل روی آب های دچار مشکل در نظر نگیرید . به خاطر داشته باشید که یو پی اس ها تولید کننده نمی باشند . آنها در بهترین حالت قایق های نجات برای فرار از بحران های غیر منتظره می باشند .

گرچه یو پی اس می تواند در هنگام قطعی ۵ دقیقه ای نیروی کامل را نامین کند ، دستگاه ها نبایند به صورت پل در زمان های قطع برق مورد استفاده قرار گیرند . در عوض ، اگر شما به یو پی اس به عنوان راه حل اضطراری برای خاموش نمودن صحیح برنامه ها و پروسه ها و خاموش کردن سیستم در ترتیب مشخص موقت نگاه کنید ، احتمال ضرر دیدن از از بین رفتن داده ها ،برنامه و  فایل های ناقص و سایر خرابی ها در هنگام قطعی بسیار کم می شود .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب یو پی اس خوب
جمعه 30 مهر 1395 ساعت 18:36 | بازدید : 440 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

انتخاب یو پی اس خوب

 

آموزش انتخاب یو پی اس مناسب

اگر برق را قطع کنند و یا اتفاقی برق برود این کار باعث میشود کامپیوتر شما به طرز نادرستی خاموش شود، چندین مشکل ممکن است پیش بیاید.

 

  1. این کار باعث آسیب زدن به نرم افزار می شود که دلیل اصلی اغلب مشکلات کامپیوتری است
  2. و ممکن است که به روش های غیرمنتظره ای به اطلاعات شما آسیب وارد می کند.

و در یک لحظه ممکن است که شما تمام کار روزانه ی خود را از دست بدهید یا مشکلات بدتر از آن پیش بیاید.

به همین دلیل است که برای امنیت اطلاعات، یک منبع تغذیه ی بدون وقفه (یو پی اس ) موردی ضروری در هر اداره یا کارگاه می باشد.

مشکل این است که یافتن یو پی اس  مناسب، یک فرایند بسیار مایوس کننده است به نحوی که هر منبع آموزشی از زبان بسیار تخصصی استفاده می کند که فقط تعداد کمی از مصرف کنندگان، آن را متوجه شده یا به آن اهمیت می دهند.

انتخاب یو پی اس

 

و تمام آنچه اغلب ما می خواهیم راه حل ساده ای است برای اینکه موارد زیر را ارائه نماید:

– اطمینان از اینکه بدانید اطلاعات و تجهیزات شما محافظت می شوند

– رضایت از اینکه با پول خود، بهترین کالا را دریافت می کنید

– و استفاده ی راحت بدین معنی که  فقط آن را وصل می کنید و دیگر با آن کاری ندارید.

 

بنابراین در پست امروز، دقیقا می خواهم به شما برای یافتن آن کمک کنم.

شروع می کنیم. ابتدا…

یو پی اس در مقابل برق آما:

اغلب اوقات افراد نمی توانند تفاوت بین این دو را متوجه شوند… و گاهی این دو را اشتباه می گیرند.

در اینجا با تعریف هر دو، موضوع را مشخص می نماییم:

– منبع تغذیه ی بدون وقفه (یو پی اس) : دستگاهی با یک باتری کمکی است که در زمان قطعی برق، چندین دقیقه برق را تامین می کند و معمولا برای کامپیوترها به کار می روند تا با ایجاد زمان کافی برای خاموشی بجا، از اطلاعات حساس حفاظت کنند.

– برق آما: دستگاهی است که نیرو را به سیستم های الکترونیکی پیچیده همانند سیستم های استودیوهای ضبط منتشر می کند.

هریک از این موارد می تواند از انواع مختلفی از انتشار نیرو همانند حفاظت جریان و تنظیم ولتاژ، محافظت نماید، اما تفاوت اولیه ی این دو این است که یو پی اس یک باتری دارد در حالیکه برق آما ندارد.

 

سه گروه از یو پی اس ها:

بر حسب بودجه ی شما و سطح حفاظت موردنیاز شما، سه نوع UPS برای انتخاب وجود دارد:

  1. اضطراری ( برون خط)
  2. آنلاین (بر خط)
  3. دوسویه

 

در اینجا به عملکرد هر یک اشاره می کنیم:

  1. یو پی اس برون خط/ اضطراری

ارزان ترین طرح از این سه طرح …

یک یو پی اس کمکی در شرایط عادی با تامین برق  AC از پریز دیواری عمل می کند.در این میان باتری در حالت اضطراری قرار می گیرد.سپس، وقتی برق قطع می شود، UPS مشکل را تشخیص داده و باتری فعال می شود. در حالیکه این روش برای اغلب دستگاه های الکترونیکی به خوبی عمل می کند .مشکل این است که فرایند تغییر جهت، یک وقفه ی کوتاه در نیرو ایجاد می کند که برای برخی از تجهیزات بسیار حساس، خطرناک است.

به همین دلیل است که UPS اضطراری به عنوان یک یو پی اس واقعی در نظر گرفته نمی شود، همانطور که در واقع بدون وقفه هم نیست.

خبر خوب برای ما این است که … زمان وقفه ی معمول ( معمولا کمتر از ۵ میلی ثانیه، ما گاهی اوقات حدود ۲۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه) برای کامپیوترهای خانگی در محدوده ی خطای مجاز می باشد.

با این حال، بهتر است برای کاربردهای حساس از طرح بعدی استفاده شود …

  1. UPS برخط

بهترین و گران قیمت ترین طرح از میان این سه طرح، یو پی اس برخط ( مشهور به یو پی اس واقعی) می باشد.

در حالیکه زمانی این UPS فقط برای کاربردهای تجاری بسیار گرانقیمت استفاده می شد، اما تکنولوژی جدید باعث شده که مصرف کنندگان نیز توان خرید آن را داشته باشند.

جهت تامین برق کمکی بدون وقفه در طول خاموشی، از روش تبدیل دوتایی استفاده می نمایند که بدین گونه عمل می کند که :

  1. برق AC را از دیوار می گیرد و آن را به DC تبدیل می کند تا باتری را شارژ نماید.
  2. برق DC را از باتری می گیرد و دوباره به AC تبدیل می کند که برای برق رسانی به کامپیوتر شما استفاده می شود.

بنابراین، برخلاف یو پی اس اضطراری که فقط در زمان مشکل به کار می افتاد … یو پی اس برخط قبل از ارسال نیرو به کامپیوتر شما به طور مداوم از طریق باتری، نیرو را منتشر می کند.

این یو پی اس دو مزیت بزرگ دارد:

  1. در طول قطعی برق، هیچ قطعی نیرویی وجود ندارد چون کامپیوتر با نیروی باتری کار می کند.
  2. نیروی کامپیوتر شما منظم و ثابت باقی می ماند چون همیشه خروجی به واسطه ی باتری تنظیم می شود.

تنها نقطه ضعف این روش تبدیل دوتایی این است که … نسبت به یو پی اس اضطراری معمولی، انرژی بیشتری مصرف می کند.

با این حال … برای افزایش بازدهی انرژی، یک روش برخط مشابه به نام تبدیل دلتا نیز وجود دارد … که بخشی از نیرو را به جای اینکه از طریق باتری منتقل کند، به طور مستقیم به کامپیوتر ارسال می کند.

شاید همانطور که انتظار داشته باشید تمام این تکنولوژی ارزان به دست نیاید… چون UPSبرخط چند هزار دلار هزینه دارد … که بیشتر از بودجه ی مصرف کنندگان عادی می باشد.

به همین دلیل است که این UPS را به اکثریت افراد توصیه می کنم…

  1. یو پی اس دوسویه

درحالیکه همه ی ما از خاموشی کامل می ترسیم…

در واقع در اکثر موارد، در بیشتر مکان ها، قطعی برق افت لحظه ای در نیرو است که معمولا کاهش جریان برق نام دارد.

مشکل این است که … یو پی اس اضطراری به طرز خیلی بدی، کاهش جریان برق را مدیریت می کند، چون به طور مکرر بین برق AC و باتری تغییر جریان می دهد تا افت را جبران کند.

این کار باعث می شود که به واسطه ی ایجاد فشار غیرضروری، طول عمر باتری کاهش یابد و کاربران به دلیل هشدارهای مداوم عصبانی می شوند.

با این حال، یو پی اس های برخط در مدیریت کاهش جریان برق بسیار خوب عمل می کنند چون می توانند از طریق نیروی باتری یو پی اس،  یک ولتاژ یکنواخت را حفظ کنند. اما همانطور که می دانید … گران قیمت نیز هستند.

خوشبختانه … یو پی اس دوسویه با استفاده از یک مبدل خاص که ولتاژ خروجی را بر حسب نوسانات لحظه ای برق تغییر می دهد، به خوبی افت جریان را مدیریت می کند و قیمت ارزان تری نیز دارد.

بنابراین، وقتی که جریان برق کاهش یابد، مبدل هنوز هم می تواند بدون به کارگیری نیروی باتری، یک خروجی ثابت را حفظ  کند.

و چون یو پی اس دوسویه، فقط کمی گرانتر از مدل های اضطراری است…. توافق عمومی این است که : آنها در مجموع بیشترین ارزش را در بین سه طرح دارند.

مورد بعدی ….

ارزیابی ولتاژ و زمان اجرا:

معیار اولیه برای تعیین خروجی مورد نظر یک باتری یو پی اس بدون در نظر گرفتن طرح، ارزیابی ولت آمپر (VA) است.

به طورکلی، VAهای بزرگتر، زمان اجرای طولانی تری دارند… که مدت زمانی است که شما بعد از قطع برق برای خاموش کردن کامپیوتر خود در اختیار دارید.

از این رو، من توصیه می کنم که … یو پی اس ی با بالاترین VA را در سطح بودجه ی خود انتخاب کنید.

این عدد برای مصارف خانگی معمولا از ۲۰۰ ولت آمپر تا ۱۵۰۰ ولت آمپر می باشد. و به طور میانگین، منجر به حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه نیروی کمکی می شود.

با این وجود، عوامل دیگری همانند شرایط باتری و بار مورد نیاز برای برق رسانی به تمام دستگاه های مربوطه نیز بر زمان اجرا اثر می گذارند… بنابراین زمان اجرای واقعی می تواند فراتر از این گستره باشد.

سایر ویژگی ها جهت بررسی:

طبق آنچه تابدینجا بررسی کردیم، شما می توانید تحقیقات خود را به ۳ یا ۴ مدل احتمالی محدود نمایید.

انتخاب نهایی شما می تواند بر اساس شش ویژگی زیر صورت بگیرد:

  1. کنترل عملکرد
  2. اتصالات موجود
  3. عامل ظاهری
  4. صدا
  5. باتری های قابل تعویض
  6. سیاست حفاظت از تجهیزات
  7. کنترل عملکرد

یک مشکل اصلی طرح های قدیمی یو پی اس این بود که اطلاعات اندکی راجع به وضعیت فعلی آنها ارائه می دهند.

و اغلب، مشکلات بعد از وقوع قطع برق مشخص می شدند که بسیار دیر بود.

با توجه به این نقص، بسیاری از واحدهای جدیدتر امروزی به سیستم های کنترل پیچیده تری مجهز شده اند … که فورا مشکلات احتمالی را به ما اطلاع می دهند.

به عنوان مثال، بسیاری از واحدهای گرانقیمت دارای نمایشگرهای جاسازی شده هستند که حالت های ضروری همچون زمان اجرا و سلامت باتری و غیره را نشان می دهد.

سایر واحدها دارای برنامه های نرم افزاری هستند که به شما امکان می دهند که علایم حیاتی را مستقیما از صفحه ی کامپیوتر خود مشاهده نمایید. برخی نیز بسیار هوشمند هستند که وقتی دخیره ی باتری شما بسیار کم است، کامپیوتر شما را خاموش می کنند.

  1. اتصالات موجود

مدل های UPS برای مصارف خانگی معمولا بین ۵ تا ۸ پریز دارند.

– برخی از آنها برای نیروی کمکی به باتری وصل هستند

– و بقیه ی آنها جنبه های استاندارد دیگری همچون کار حفاظت از جریان را به عهده دارند.

برخی دیگر حتی از کابل های اطلاعات مثل اتصالات اترنت و هم محور حفاظت می کنند که برای کسانی که می خواهند از چنین دستگاه های جانبی استفاده کنند، جنبه های ضروری محسوب می شوند.

  1. عامل ظاهری

UPSی که در صنعت به عنوان عامل ظاهری در نظر گرفته می شود، که این لفظ به شکل ظاهری واحد اشاره دارد.

دو عامل ظاهری عبارتند از :

  1. برجی – که کوچکتر بوده و یک واحد مجزاست و برای نصب خانگی یا اداری طراحی شده است.
  2. قفسه ای – بزرگتر بوده و برای یک قفسه ی استاندارد طراحی شده و برای عملیات های بازرگانی پیچیده تر استفاده می شوند.

من تقریبا در تمام موارد توصیه می کنم که برای مصارف استاندارد از واحدهای برجی استفاده نمایید.

  1. صدا

بر حسب اینکه چگونه از UPSهای خود استفاده کنید، ممکن است صدای هواکش مسئله ای مورد توجه شما باشد.

برای مصرف خانگی، این مسئله بسیار مهم است. اما برای ادارات مسئله ی مهمی نیست.

به عنوان یک قانون کلی، UPSهای کوچکتر برای خنک شدن نیاز به هواکش ندارند اما UPSهای بزرگتر معمولا به هواکش نیاز دارند.

بنابراین اگر کار شما نیاز به سکوت کامل دارد، مطمئن شوید که UPS شما دارای هواکش نباشد… مگر اینکه یک اتاق جدا برای کامپیوتر داشته باشید که دیگر این مسئله مهم نیست.

  1. باتری های قابل تعویض

همانند تمام باتری ها … باتری های یک یو پی اس طول عمر دائمی ندارند.

اغلب آنها طول عمر حدودا ۳ تا ۵ ساله دارند و بعد از آن دو راه وجود دارد:

–  باتری را تعویض کنید یا

– کل UPS را عوض نمایید.

از آنجا که تعویض باتری یو پی اس مقرون به صرفه تر است، شما یوپی اس ی می خواهید که باتری های آن قابل تعویض باشد تا به پرداخت هزینه ی سرویس، نیاز نداشته باشید.

متاسفانه، اغلب واحدهای ارزانقیمت این ویژگی را ندارند و به همین دلیل است که در طولانی مدت، با نخریدن آنها در پول خود صرفه جویی می کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یو پی اس - UPS
سه شنبه 27 مهر 1395 ساعت 11:15 | بازدید : 456 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

یو پی اس - UPS

یو پی اس - UPS دستگاه الکترونیکی می باشد که بعد از شناخت مشکلات برق، توسط مهندسین برق یو پی اس - UPS، برای رفع مشکلات برق ساخته و طراحی شد.

دستگاه یو پی اس - UPS قادراست 9 مشکل موجود برق شهر را رفع نماید. یو پی اس -UPS علاوه بر قطعی برق شهر از دستگاههای حساس و گران قیمت الکترونیکی محافظت می کند.

دستگاه یو پی اس - UPS در بسیاری از موارد به عنوان قربانی عمل می کند و قبل از اینکه دستگاه الکترونیکی آسیب ببیند به عنوان قربانی عمل کرده و خود آـسیب می بیند ولی از دستگاههای الکترونیکی محافظت می کند.

بزرگترین مشکل برق شهری را می توان قطعی برق نام برد. در جاهایی که ضرورت وجود برق هست دستگاه یو پی اس - UPS با ذخیره برق در باتری های داخلی و خارجی به باتری یو پی اس UPS معروف است بعد از قطعی برق به عنوان منبع برق، برق مجموعه را تامین می کند.

که برای همین خاطر دستگاه یو پی اس - UPS به عنوان ضرورت در عصر حاضر شد و بیشتر شناخت عموم از دستگاه یو پی اس - UPS همان تامیین کننده برق و برطرف کننده قطعی برق می باشد.

یو پی اس - UPS علاوه بر رفع قطعی برق به عنوان منبع پاک و بی وقفه عمل می کندو یو پی اس - UPS کلیه نوسانات و امواجات برق شهر را برطرف کرده و برق صاف، برای مصرف کننده تامین می کند.

یو پی اس - UPS همان برق پاک نیز هست.

خانواده یو پی اس - UPS انواع متنوعی دارد که شامل یو پی اس - UPS های توان پایین و یو پی اس - UPS های توان بالا و یو پی اس - UPS های offline و یو پی اس - UPS UPS line inter active و یو پی اس - UPS آنلاین online که در حال حاظر یو پی اس - UPS های آفلاین از رده خارج شده اند و یو پی اس UPS های line inter active با وقفه های 5ms در بازار وجود دارندو یو پی اس ups های online تقریبا بدون وقفه در بازار وجود دارند.

دستگاه یو پی اس - UPS این امکان را به ما می دهد که قطعی برق را احساس نکنیم.

یو پی اس - UPS هایی را که باتری در داخل آنها استفاده شده به یو پی اس - UPS های internal همان باتری یو پی اس UPS داخلی،و یو پی اس - UPS هایی که باطری از خارج وصل می شود رایو پی اس - UPS های باتری external می نامییم.

یو پی اس - UPS UPS ها دارای آمپر مختلف بوده که به نسبت توان یو پی اس - UPS و توان مصرفی یو پی اس - UPS با آمپراژ مناسب وصل می شود.

توان یو پی اس - UPS را بسته به توان مصرف کننده و انتظاری که از دستگاه یو پی اس -UPS داریم محاسبه شده و دستگاه یو پی اس - UPS پیشنهاد می شود.

دستگاه های یو پی اس - UPS را می توان منبع تغذیه بدون وقفه نامید که همان un intrup tible power supply می باشد.

انواع یو پی اس:

بطور کلی سه نوع دسته بندی یو پی اس وجود دارد که عبارتند از:

1- یو پی اس off line

2- یو پی اس line interactive

3- یو پی اس on line

یو پی اس off line: این نوع تکنولوژی یو پی اس هنگامی که برق شهر قطع می گردد به عنوان منبع جایگزین وارد سیستم می شودو موقعی که برق شهر وجود دارد, یو پی اس عملا" هیچ کاری انجام نمی دهد.

یو پی اس line interactive: در این تکنولوژی یو پی اس زمانی که برق شهر وجود دارد یا شرایط برق ورودی یو پی اس, عادی می باشد,ورودی برق یو پی اس از طریق بای پس به ترانسفورماتور یو پی اس منتقل می گردد,در این شرایط ترانسفورماتور یو پی اس به عنوان شارژر دستگاه یو پی اس عمل می نماید و در نهایت از این طریق ولتاژخروجی AC تامین می گردد.a

یو پی اس on line: در این نوع تکنولوژی یو پی اس در شرایط عادی و نرمالورودی یو پی اس,ولتاژ خروجی یو پی اس پس از تصحیح ولتاژ ورودی یو پی اس انجام می پذیردو فقط در شرایط خاصی از قبیل وجود نقص فنی در یو پی اس ,اضافه بار,افزایش دماو... یو پی اس به مسیر بای پس رفته و برق ورودی یو پی اس مستقیما" به خروجی منتقل میگردد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان یو پی اس ، خرید یو پی اس ، یوپی اس و آدرس finetco.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 98
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 28
:: بازدید سال : 1649
:: بازدید کلی : 36530