تست کردن باتری سیلد اسید
فروش یو پی اس ، یو پی اس چینی ، باتری یو پی اس چینی
تست کردن باتری سیلد اسید
پنج شنبه 13 آبان 1395 ساعت 22:44 | بازدید : 380 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

چگونگی تست باتری SLA ( باتری سیلد اسید )

باتری سرب اسید درزگیری شده (SLA) نمونه‌ی تکاملی از باتری سرب اسید است که قدیمی‌ترین شکل تکنولوژی باتری قابل شارژ است. نمونه‌ی درزگیری شده (Sealed) از این باتری طراحی و ساخته شد تا دیگر نیاز نباشد دارندگان آن سطوح الکترولیت را کنترل کنند و در مواقع لزوم الکترولیت اضافه کنند.

همچنین، این نوع از باتری موجب حذف شدن شکلی از تست کردن شد زیرا برای تست کردن الکترولیت‌ها در درون باتری نمی‌توان از چگالی‌سنج (hydrometer) استفاده کرد. اگر می‌خواهید باتری سیلد اسید خود را تست کنید می‌توانید اینکار را با یک ولت‌سنج انجام دهید. سوالی دارید؟ همین حالا از یک تعمیر کار جواب خود را بگیرید!

 


 

دستورالعمل‌ها

  1. برای به دست آوردن نتایج صحیح و معتبر فقط باتریهایی را که به طور کامل شارژ شده‌اند تست کنید. از سیستم شارژی که باتری یو پی اس به آن وصل شده است برای شارژ کردن استفاده کنید و یا با به کار بردن یک شارژ مناسب اینکار را انجام دهید.
  2. بعد از اینکه باتری کاملاً شارژ شد آن را از شارژ و یا سیستم شارژ جدا کنید. اجازه دهید به مدت ۱۲ ساعت باتری دست نخورده باقی بماند تا هیچ‌گونه بار سطحی بر روی آن وجود نداشته باشد که نتایج تست را مخدوش کند.
  3. باتری را به وسیله‌ای که قرار است توان آن را تأمین کند متصل کنید و به مدت سه تا چهار دقیقه برای روشن کردن آن از باطری استفاده کنید. دوباره به منظور انجام تست باتری را جدا کنید.
  4.  ولت‌سنج را روشن کنید. سیم مثبت ولت‌سنج را به قطع مثبت باتری (ترمینال مثبت) و سیم منفی آن را به قطب منفی (ترمینال منفی) وصل کنید.
  5. ولتاژی را که در ولت‌سنج می‌خوانید یادداشت کنید. برای یک باتری ۱۲ ولتی باید در ولت‌سنج مقادیر بسیار نزدیک به ۸/۱۲ یا ۹/۱۲ ولت را بخوانید. این مقادیر برای یک باتری ۶ ولتی در حدود ۴/۶ یا ۵/۶ ولت بر روی ولت‌سنج هستند. یک باطری یو پی اس با ولتاژ کمتر از ۱۲ یا ۶ ولت علائم نقص و خرابی را نشان می‌د‌هد و خیلی زود باید آن را تعویض کرد.

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان یو پی اس ، خرید یو پی اس ، یوپی اس و آدرس finetco.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 98
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 8
:: بازدید هفته : 45
:: بازدید ماه : 574
:: بازدید سال : 1544
:: بازدید کلی : 36425